Wykonane
przez Was zadania zostaną ocenione zespołowo, każdej grupie zostaną przyznane
punkty według ściśle określonych kryteriów, z którymi musicie zapoznać się
przed przystąpieniem do pracy. Należy zwrócić uwagę na ilość i jakość
zgromadzonych materiałów i informacji, zawartość merytoryczną, estetykę
wykonanej prezentacji, pracę poszczególnych członków zespołu, jak również
produkt końcowy tej pracy. Kryteria oceny poziomu realizacji zadania
przedstawione są w następujący sposób:
Wymagania i poziom
ich realizacji
|
Minimalny
1 pkt.
|
Rozwinięty
2 pkt.
|
Zaawansowany
3 pkt. |
Wzorcowy
4 pkt.
|
Pkt.
|
Wynik badań i poszukiwań:
- ilość i jakość pozyskanych informacji i
materiałów.
|
Zgromadzone
materiały i informacje są niewystarczające do realizacji zadania
|
Zgromadzono
niektóre wymagane informacje i materiały, ale są one niewystarczające do
poprawnego zrealizowania zadania
|
Zgromadzono
większość wymaganych informacji, ale nie wszystkie są konieczne do realizacji
zadania
|
Zgromadzone
informacje i materiały wystarczają do pełnej realizacji powierzonego zadania
|
1-4
|
Zawartość merytoryczna:
- dobór informacji i materiałów
- poprawność merytoryczna
-sposób opracowania.
|
Źle
dobrane informacje i materiały, liczne błędy w opracowaniach, brak własnych
opracowań
|
Temat
zrealizowany zbyt ogólnie. Nie wykorzystano wszystkich zebranych informacji i
materiałów. Praca zawiera tylko nieliczne własne opracowania
|
Temat
opracowany właściwie, zawiera wszystkie potrzebne informacje i materiały.
Zawiera własne opracowania.
|
Obszernie,
wyczerpująco opracowany temat. Zebrane informacje i materiały tworzą logiczną
całość. Są liczne własne opracowania
|
1-4
|
Sposób prezentacji efektów pracy, ogólne wrażenie estetyczne. |
Prezentacja
nieatrakcyjna, chaotyczny dobór informacji powoduje trudność w ich odbiorze.
Uczniowie nie potrafią posługiwać się programami prezentacyjnymi
|
Prezentacja
niedostatecznie uporządkowana, tylko częściowo dostosowana do treści.
Zauważalny jest brak biegłości w posługiwaniu się programami prezentacyjnymi
|
Interesująca
prezentacja, dobrze uporządkowana, dostosowana do treści. Przejrzysta i
zrozumiała w odbiorze. Uczniowie sprawnie posługują się programami
prezentacyjnymi
|
Bardzo
oryginalna prezentacja, wysoce uporządkowana, przejrzysta logiczna. Łatwa w
odbiorze, adekwatna do przedstawionych treści. Uczniowie posługują się biegle
programami prezentacyjnymi
|
1-4
|
Jakość i poprawność wykonania prezentacji:
- czytelność przejrzystość,
- nawigacja,
- szata graficzna
|
Prezentacja nieestetyczna i źle sformatowana, uboga, brak elementów graficznych |
Prezentacja
dosyć przejrzysta, niepoprawny dobór kolorów, uboga ilość grafiki i słabe
formatowanie
|
Prezentacja
przejrzysta, prawidłowy dobór kolorów, łatwa nawigacja. Prawidłowo uporządkowana
|
Prezentacja
zaprojektowana bardzo dobrze, przejrzysta, czytelna, łatwa nawigacja,
atrakcyjna grafika
|
1-4
|
Koordynacja działań, umiejętność współpracy w grupie podczas realizacji zadań |
Całkowity
brak współpracy z partnerami lub grupą, poszczególni uczniowie nie
uczestniczą w realizacji zadania. Kolejne kroki nie są wykonywane starannie i
terminowo
|
Nie wszyscy
uczniowie uczestniczą w realizacji całych aspektów zadania. Kolejne kroki są
wykonywane częściowo i nie zawsze terminowo. Słaba współpraca z partnerami
|
Współpraca
uczniów w grupie układa się prawidłowo. Większość uczniów uczestniczy w
realizacji wszystkich aspektów zadania, kolejne kroki wykonywane dokładnie,
ale nie zawsze terminowo
|
Bardzo
dobra współpraca całej grupy, wszyscy uczniowie uczestniczą w realizacji
wszystkich aspektów zadania, kolejne kroki wykonywane są dokładnie i zawsze
terminowo.
|
1-4
|