.

EWALUACJA

        Wykonane przez Was zadania zostaną ocenione zespołowo, każdej grupie zostaną przyznane punkty według ściśle określonych kryteriów, z którymi musicie zapoznać się przed przystąpieniem do pracy. Należy zwrócić uwagę na ilość i jakość zgromadzonych materiałów i informacji, zawartość merytoryczną, estetykę wykonanej prezentacji, pracę poszczególnych członków zespołu, jak również produkt końcowy tej pracy. Kryteria oceny poziomu realizacji zadania przedstawione są w następujący sposób:
Wymagania i poziom ich realizacji
Minimalny
1 pkt.
Rozwinięty
2 pkt.
Zaawansowany
 3 pkt.
Wzorcowy
4 pkt.
Pkt.
Wynik badań i poszukiwań:
- ilość i jakość pozyskanych informacji i materiałów.
Zgromadzone materiały i informacje są niewystarczające do realizacji zadania
Zgromadzono niektóre wymagane informacje i materiały, ale są one niewystarczające do poprawnego  zrealizowania zadania
Zgromadzono większość wymaganych informacji, ale nie wszystkie są konieczne do realizacji zadania
Zgromadzone informacje i materiały wystarczają do pełnej realizacji powierzonego zadania




1-4
Zawartość merytoryczna:
- dobór informacji i materiałów
- poprawność merytoryczna
-sposób opracowania.


Źle dobrane informacje i materiały, liczne błędy w opracowaniach, brak własnych opracowań

Temat zrealizowany zbyt ogólnie. Nie wykorzystano wszystkich zebranych informacji i materiałów. Praca zawiera tylko nieliczne własne opracowania

Temat opracowany właściwie, zawiera wszystkie potrzebne informacje i materiały. Zawiera własne opracowania.
Obszernie, wyczerpująco opracowany temat. Zebrane informacje i materiały tworzą logiczną całość. Są liczne własne opracowania




1-4



Sposób prezentacji efektów pracy, ogólne wrażenie estetyczne.
Prezentacja nieatrakcyjna, chaotyczny dobór informacji powoduje trudność w ich odbiorze. Uczniowie nie potrafią posługiwać się programami prezentacyjnymi

Prezentacja niedostatecznie uporządkowana, tylko częściowo dostosowana do treści. Zauważalny jest brak biegłości w posługiwaniu się programami prezentacyjnymi
Interesująca prezentacja, dobrze uporządkowana, dostosowana do treści. Przejrzysta i zrozumiała w odbiorze. Uczniowie sprawnie posługują się programami prezentacyjnymi
Bardzo oryginalna prezentacja, wysoce uporządkowana, przejrzysta logiczna. Łatwa w odbiorze, adekwatna do przedstawionych treści. Uczniowie posługują się biegle programami prezentacyjnymi



1-4
Jakość i poprawność wykonania prezentacji:
- czytelność przejrzystość,
- nawigacja,
- szata graficzna

Prezentacja nieestetyczna i źle sformatowana, uboga, brak elementów graficznych
Prezentacja dosyć przejrzysta, niepoprawny dobór kolorów, uboga ilość grafiki i słabe formatowanie
Prezentacja przejrzysta, prawidłowy dobór kolorów, łatwa nawigacja. Prawidłowo uporządkowana
Prezentacja zaprojektowana bardzo dobrze, przejrzysta, czytelna, łatwa nawigacja, atrakcyjna grafika




1-4


Koordynacja działań, umiejętność współpracy w grupie podczas realizacji zadań
Całkowity brak współpracy z partnerami lub grupą, poszczególni uczniowie nie uczestniczą w realizacji zadania. Kolejne kroki nie są wykonywane starannie i terminowo
Nie wszyscy uczniowie uczestniczą w realizacji całych aspektów zadania. Kolejne kroki są wykonywane częściowo i nie zawsze terminowo. Słaba współpraca z partnerami
Współpraca uczniów w grupie układa się prawidłowo. Większość uczniów uczestniczy w realizacji wszystkich aspektów zadania, kolejne kroki wykonywane dokładnie, ale nie zawsze terminowo
Bardzo dobra współpraca całej grupy, wszyscy uczniowie uczestniczą w realizacji wszystkich aspektów zadania, kolejne kroki wykonywane są dokładnie i zawsze terminowo.


1-4